keskiviikko 23. syyskuuta 2015

Mikä sinussa on hyvää ja kaunista?

Harvalle on helppoa kehua itseään edes hiljaa mielessään, saati sitten julkisesti. Vaikeudet on kuitenkin tehty voitettaviksi, ja itsetunnon kannalta on tärkeää välillä keskittää ajatuksensa myös siihen, mistä itsessään pitää. Pyrkimys itsensä kehittämiseen on toki hieno ja kannatettava asia sekin, mutta ajattelen, että senkin kannalta on hyvä tunnistaa omat vahvuutensa, joita voi jatkossa kehittää vielä eteenpäin ja lisäksi käyttää apuna muiden taitojen harjoittelussa. Kukaan ei ole täydellinen, mutta jokaisessa on omat vahvuutensa ja kauniit ominaisuutensa. Petra haastoi blogissaan meidät muutkin listaamaan asioita, joista pidämme itsessämme, ja tähän oli tietysti ihan periaatteesta lähdettävä mukaan (varsinkin, kun viime päivinä ja viikkoina on tullut vellottua aika ankeissa fiiliksissä, joten pieni piristysruiske lienee tarpeen). Tässäpä siis kymmenen asiaa, joista itsessäni tykkään:

Osaan olla tarvittaessa jämäkkä. Osaan innostua ja lähteä mukaan milloin mihinkin, mutta minulla ei ole yleensä vaikeuksia myöskään kieltäytyä asioista, joihin en halua lähteä mukaan, tai sanoa tarpeen tullen asiallisesti vastaan.

Olen empaattinen ja hyvä kuuntelija, mutta osaan myös ottaa tarvittavaa etäisyyttä toisten murheista.

Olen utelias ja kiinnostunut hyvin monenlaisista asioista - harvat asiat ovat mielestäni totaalisen tylsiä, ja uusista jutuista kiinnostuminen ja innostuminen on oikein virkistävää!

Uskallan (yleensä) näyttää tunteeni ja puhua niistä.

Olen nopea lukemaan ja kirjoittamaan. Helpottaa elämää kummasti, varsinkin kun luettava ei maailmasta lopu (eivätkä myöskään sekalaiset ajatukset omasta päästä kovin äkkiä).

Olen kohtalaisen fiksu ja sopivasti hyvä monissa asioissa. En ehkä superlahjakas missään, enkä myöskään ole koskaan osannut keskittyä yhdessä tietyssä jutussa kehittymiseen, mutta onneksi arvostankin suuresti monipuolisuutta.

Hymyilen paljon ja helposti jopa vähän hankalampina aikoina, ja tykkään kovasti hymystäni.

Olen siinä mielessä itsenäinen, että minulle ei (enää) ole minkään sortin ongelma mennä yksin vaikkapa ulos syömään, uuteen harrastukseen tai kiinnostavaan tapahtumaan.

Osaan piirtää ihmisiä melko hyvin. Toivottavasti tosin tulevaisuudessa vielä paremmin.

Minulla on kivan väriset hiukset (joita en muuten ole ikinä värjännyt).


Kuulisin mielelläni, mistä te pidätte itsessänne! :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti